Spinracing - Bea

alt
A SpinRacing csoportos zenés teremkerékpár tréning szakképzett oktatók irányításával.

A tréning a programhoz kifejlesztett különleges kormánykiképzésű, lendkerékkel ellátott speciális eszközön, a kerékpáron folyik.

Óriási előnye, hogy egyszerű, hiszen kerékpározni szinte mindenki tud, és nem igényel különösebb ügyességet.

 

Motiváló tényezők: A jó zene és a speciálisan erre képzett edzők.

A program rendszerint különböző intenzitású szakaszokból épül fel:

alt

A bemelegítésül szolgáló első néhány perces, kis ellenállású és közepes fordulatszámú pedálozás után nagy sebességű sprintek, lejtőmenet, közepes sebességű síkmenetek és lassú fordulatszámú hegymenetek váltogatják egymást. A tréner utasításának megfelelően választják meg az edzeni vágyók az ellenállás nagyságát, ezzel szabályozva a fordulatszámot. (Kis ellenállás = sík terepen való bringázás, nagy ellenállás = hegymenet. )

A kerékpáron ülve és állva kerékpározva, a súlypont áthelyezésével, karhajlítás-variációkkal és karkombinációkkal alakítjuk ki a programot.

Az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is.

A legjobb, hogy kortól és nemtől függetlenül bárki űzheti.

Lelkesítésképpen néhány előny, melyeket a rendszeres spinracing edzések révén biztos tapasztalni fogunk:

  • nagymértékben javul állóképességünk, ezzel együtt fejlődik tüdőnk hatékonysága is,
  • jelentősen javul a keringési rendszer, megerősíti a szívet, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége, erősödik az érfal
  • mozgás közben is óvjuk térdünk izületeit, valamint a szalagokat, ezzel egy időben erősítjük is azokat
  • a teremben végezhető mozgásformák közül a leghatékonyabb zsírégető sport
  • a nagy intenzitású mozgás következtében fokozott izzadás jellemző, így a méregtelenítés is beindul a szervezetben
  • egy dinamikus tekeréssel nagyon jól levezethető a bennünk felgyűlt feszültség, így a stressz is könnyebben leküzdhető
  • megtanít küzdeni, erősíti akaratunkat
  • egy óra alatt akár 700-800 kalóriát is elégethetünk

Fontos eloszlatni azt a tévhitet, hogy a spinracing edzések következtében megnagyobbodnak a combok. Ez NEM IGAZ!

Az órák változatossága és a sok nagy sebességű tekerés erősít, formál, de nem izomtömeget növel.

 

Mit érdemes kezdőként betartani?

Kezdőként mindenképpen érdemes néhány alapszabályt betartani, amivel elkerülhetőek az óra alatt fellépő kellemetlen érzések vagy az esetleges sérülések.

  • alapfelszerelésként minimum 7 dl folyadék, leginkább tiszta víz javasolt, mivel hatalmas intenzitású sportról van szó, és a fokozott izzadás következtében nagy a folyadékvesztés, amit feltétlenül pótolni kell
  • törölköző használat izzadság törlésére
  • a kerékpározás alatt a testsúly nagyrészt a lábra nehezedik, ami leginkább a talpon összpontosul. Ezért, ha puha talpú a cipő, erőteljes fájdalom fog jelentkezni a lábboltozatban és előidézhet talpi íngyulladást is és a lábfej zsibbadását is. Emiatt mindenképpen keménytalpú cipőt használjunk.
  • Fontos, hogy betartsuk a fokozatosság elvét. Ne aggódjunk, ha elsőre nem tudjuk tökéletesen végig csinálni az órát, 5-6 alkalom után már nem az jelenti majd a kihívást, hogy végig tudjuk-e tekerni, hanem elkezdjük a saját határainkat feszegetni és tágítani.

 

Mottóm:

A LELKESEDÉS DIKTÁLJA AZ IRAMOT, DE A KITARTÁS ÉRI EL A CÉLT!